رایانه و اینترنت

رایانه و اینترنت

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 174
بازدید کل : 2497
تعداد مطالب : 49
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1



 

HDTV شکل اختصاری High definition television بوده که نسلی جدید از تلویزیون با قابلیت پخش تصویر با کیفیت بسیار بالا می باشد
 
در HDTV ، سیگنال تلویزیون به گونه ای پخش می شود که بهترین تصویر و صدا را در مقایسه با پخش سیگنال به صورت NTSC  ، SECAMوPAL دارد.
 
در HDTV سیگنال به صورت دیجیتال پخش می شود. تلویزیون HDTV بر مبنای افزایش در صد تصویر قابل دید برای چشم انسان  ، ساخته شده است به این معنی که  تصویر تا آنجا که به واضحترین شکل دیده شود بزرگ گردد.
 
تلویزیونLCD  دارای تکنولوژی صفحه تخت است( نمایش کریستالهای مایع  liquid crystal display ) که در دستگاههای الکترونیکی مانند مانیتور کامپیوتر ، موبایل و لنز دوربین نیز به همین صورت است و قابل ذکر است که استفاده از این تکنولوژی در حال افزایش است.
 
صفحه LCD از دو لایه متفاوت تشکیل شده است که حاوی اجسامی است که بسیار شبیه شیشه هستند. این دو لایه پلاریزه ( قطبی ) شده اند و به یکدیگر چسبیده اند یکی از لایه ها بوسیله یک پلیمر خاص پوشیده شده است این لایه کریستالهای مایع را در کنار یکدیگر نگه میدارد تا تشکیل دستگاه LCD را دهد. کریستالهائی که تحت تاثیر جریان الکتریکی قرار می دهند  ،  یا نور را عبور می دهند یا نور را مسدود کرده و تصویر بر صفحه تلویزیون تشکیل می شود.
 
 
از آنجا که کریستالها نمی توانند منبع نور را برای خود بسازند ، وجود یک منبع نور خارجی در یک تلویزیون LCD جهت کارکرد مناسب ضروری است.تصویری که بیننده در یک تلویزیون LCD مشاهده می کند در نتیجه عکس العمل یک لامپ فلورسانس ( منبع نور ) است.
 
حال سوال این است که در یک تلویزیون HD استفاده از CRT بهتر است یا LCD . جواب این است که هر یک دارای ویژگیهای مثبت و منفی هستند
 
دستگاه CRT جهت تشکیل تصویر نیازمند  لامپ تصویر است که باعث بزرگی دستگاه می شود در حالیکه در LCD از کریستال استفاده می شود در نتیجه تلویزیون نازکتر و کوچکتر است و برق مصرفی کمتر است. پرتو افشانی دستگاههای CRT نیز مشکلی است که در یک دستگاه LCD وجود ندارد.
 
دستگاههای CRT نیز در مقایسه با LCD مزیت هائی دارد که مهمترین آنها قیمت ارزانتر CRT است هنوز هم CRT  در مقایسه با دو تکنولوژی دیگر ارزان قیمت تر است بنابراین اگر هزینه برای شما اهمیت دارد از CRT استفاده کنید که البته سایز بزرگ هم دارد. در دستگاه CRT منطقه دید خیلی بهتر و عریض تر و وضوح رنگها نیز بسیار مناسب است .
 
امکان تنظیم بسیاری از موارد مانند نور ، نما در CRT وجود دارد .تا تصویر در چشم بیننده واقعی تر جلوه کند مهمترین عیب CRT مربوط به سایز بزرگ آنها است .سبک وزنی و حمل و نقل آسان و مصرف کم انرژی در LCD اهمیت دارد و خستگی چشم در مورد  تلویزیون LCD کمتر بروز می کند اما این دستگاهها گران قیمت هستند و تصاویر را با رنگ طبیعی و پر جنب و جوش نشان نمی دهند . تیرگی تصویر نیز در تلویزیون LCD وجود دارد مخصوصا هنگام وجود حرکات سریع در صفحه تیرگی ایجاد می شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 28 ارديبهشت 1390برچسب:, توسط علی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :